ČeskáŠkola.cz web pro základní a střední školy
reklama
   Vyhledat :
    
   Rozšířené hledání
   Nápověda
Rubriky
 

Zprávy 

Školství 

Pedagogika 

Právní poradna 
ICT ve škole
Výuka 
Správa 
SIPVZ 
King
Aplikace 
Obsah 
Ostatní 

Učitelské listy 
Nové články e-mailem ]

Tiskové zprávy
·Stanovisko k článku „Katolíci versus stát aneb spor o čítanku“, uveřejněném na internetovém serveru Aktualne.cz ze dne 26.5.2006
·Vyjádření Nakladatelství Fraus, s.r.o. k dopisům kardinála Miloslava Vlka ministryni školství, mládeže a tělovýchovy a arcibiskupa Jana Graubnera ministrovi vnitra
·Zkoušky učňů se přiblíží praxi

Další zprávy ] 
 



Celý článek ...


Diskuse ke článku

Přidej ke článku svůj názor (diskusní pravidla)


 Autor: mamlas (80.188.120.xxx)  Datum: 25. 5. 7:58
 Titulek: Bude ODS lepší?
Odebírat reakce:     
Odpovědět 

S článkem plně souhlasím, přehledně poukázal snad na všechny problémy současného českého školství. Že ČSSD pro základní a střední školství toho za dlouhých 8 let moc neudělala, je jasné každému učiteli. Čím ale přispěla ODS? Pokud si pamatuji, pan Pilip přidal učitelům hodinu do úvazku navíc, aniž by zvýšil plat. Takže se obávám, že po nástupu pana Bartoše bude situace obdobná.

   Autor: Majestic12 (80.251.251.xxx)  Datum: 25. 5. 8:10
 Titulek: Re: Bude ODS lepší?
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

Nejenom, že bude stejná, ale bude mnohem horší:

- sloučí třídy a školy a ve třídě bude 30-35 žálů se specifickými potřebami (nevychovaných fracků!!)

- jejich "daňová kalkulačka" mě ušetří asi 1700 Kč na dani, ale zvednou z 5 do 19% sazby potraviny, energie, vodné… v konečném důsledku zaplatím o 3 - 5 tis. Kč za měsíc víc. Nezbývá, než emigrovat na Kubu. 

 Autor: augustafrantisek (88.100.238.xxx)  Datum: 25. 5. 8:30
 Titulek: Otázka
Odebírat reakce:     
Odpovědět 

Můžete mi vysvětlit, proč s takovouto obsáhlou kritikou práce ČSSD ve školství přicházíte v této předvolební době? Domníváte se, že za uvedené všechno špatné může jedině tato strana a její ministryně? Vždyť dnes Vámi uveřejněné nedostatky přežívají již několik generací a nemyslím, že pouhá změna na politické scéně je odstraní!

 Autor: Pavel Netusil (217.197.156.xxx)  Datum: 25. 5. 10:53
 Titulek: Kdo investuje?
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
"Vzdělání je investice do budoucnosti."

- Jednotlivce do sebe sama nebo statu do sebe sama?


 Autor: Jiří Gawlas (213.194.238.xxx)  Datum: 25. 5. 11:15
 Titulek: Ledy se nehnuly
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
Výčet problémů našeho školství je v tomto článku bohatý a málokdo by mohl něco namítat. Ovšem sdílím obavy s diskutéry, že náprava je v nedohlednu a v dobách vlády pravice na tom školství nebylo lépe, spíše naopak. Školství bylo vždy popelkou a popelkou asi zůstane. K jmenovaným restům a nedostatkům bych přidal nedostatečné právní zabezpečení role učitele ve výchovně-vzdělávacím procesu, ošetření jeho práv vzhledem k žákům a rodičům. Po učitelích se chce téměř nemožné a pravomoce nemá žádné.

   Autor: Jiří Gawlas (85.160.79.xxx)  Datum: 28. 5. 8:5
 Titulek: Re: Ledy se nehnuly
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Např. možnost zasáhnout silou v případě, že žáci ohrožují sebe, jiné žáky, nebo učitele. Když někdo šikanuje nejen verbálně, ale i fyzicky, když je učitel přímým svědkem fyzického napadení, rvačky, když má dozor apod. Jediné, co může kantor udělat je: "Ty ty ty! Nedělej to Pepíčku! Nebo ti napíšu poznámku." Mělo by být zákonem, vyhláškou ošetřeno, že má učitel právo v podobných případech fyzicky zasáhnout. Také bych byl pro přísnější postihy pro ty, kdo napadnou učitele, podobně jako je tomu u napadení veřejného činitele.

   Autor: Lada (160.218.200.xxx)  Datum: 31. 5. 0:35
 Titulek: Re: Re: Ledy se nehnuly
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

Obávám se, že převážná část problémů je způsobena přefeminizací školství. To, co feministky zvou ženským principem či přístupem, je (nejen) v tomto případě naprostá neschopnost drtivé většiny pedagožek zvládnout žáky (studenty). Absence autority, nedůslednost, vychovávání  zženštilých „mužů”, nucených čelit svévoli gaunerů, přehlížení či dokonce krytí šikanování slabších, to je nedílná součást našeho školství.

Učitel může zasáhnout silou: např. při rvačce stačí, když zápasníky od sebe roztrhne. Ohledně dalšího postupu se zde nebudu zmiňovat, ale je i bez pohlavků dostatečně účinný. Jenže k tomu musí mít pedagog autoritu. Ne takovou, že pár facek schytá i on. Od žáků.

Děti je nutno vychovávat od narození, v případě školy od 1. dne ve škole. Ne tak, jak pravil svého času jeden můj známý:

»Když budou děcka malá, bude se o ně starat žena, já je budu vychovávat, až budou větší, tak od 6 let«.

Moje odpověď: »To už dávno budou mít ony vychované tebe«. 

   Autor: Jiří Gawlas (85.160.94.xxx)  Datum: 31. 5. 18:36
 Titulek: Re: Re: Re: Ledy se nehnuly
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Zajímavé. Jsem rád, že to zaznělo od ženy. Tedy předpokládám, že jste Lada, nikoli Láďa.

Kdo tohle téma otevře, vždycky to schytá. Není vůle s tím nic dělat. Naopak.


 Autor: Petr Chlebek (212.20.109.xxx)  Datum: 25. 5. 11:24
 Titulek: K zamyšlení
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
Několik konstatování k článku:
 
1) Údaj o kvalifikovanosti v Karlovarském kraji by měl vést k zamyšlení, jak je možné, že tak vysoká nekvalifikovanost učitelů přesto vede žáky a studenty k tomu, že dále úspěšně studují a jsou na tom stejně jako ti z jiných krajů?
 
2) Pedagogická centra nebyla reorganizována ale zlikvidována neboli zrušena. Náplň NIDV je o něčem jiném než tomu bylo u ped. center.
 
3) Příprava RVP na centrální úrovni stála veliké peníze, na realizaci do podoby ŠVP nedalo MŠMT školám ani korunu navíc, např. zvýšením normativu v přímých nákladech právě o tuto část práce.
 
4) Školský vzdělávací informační portál stál rovněž hodně peněz, ale zatím plní funkci rozcestníku, který rozhodně nevyužívá všechny databázové možnosti, které jistě za ty peníze má. Evidentně plní funkci zbytečného.
 
Školství bylo a je tzv. papírovou prioritou, to je zřejmé. Ukázkou je právě ta nekvalifikovanost v Karlovarském kraji, kdy se kvůli nedostatku učitelů školy nezavírají, ale učí se zde stále ve stejném rozsahu, což MŠMT vyhovuje. Proč to měnit, když by zvýšení kvalifikovanosti stálo další peníze? Tak to je dnes a tak to bylo i před vládou ČSSD. Nicméně, současná ministryně je ta osoba, která, možná v dobré víře ve školství něco změnit, naslouchala nesprávným radílkům a zkazila, co mohla. A to jí nikdo neodpáře. Alespoň otevřela polemiku, zda je lepší mít ministra, který nic nedělá, tudíž nic nekazí, nebo takového, který by rád byl akční, ale na co sáhne, to rozbije. Pojmy odborník a politicky přijatelný odborník jsou bohužel dost rozdílné.


 Autor: Jaroslav Skládal (213.29.9.xxx)  Datum: 25. 5. 11:48
 Titulek: A co na to rodičové
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
Překvapuje mě, jak neodpornost a nekvalifikovanost v oboru školství vadí výhradně učitelské obci a méně již rodičům, tedy de facto našim zákazníkům. Až bude jejich tlak odspodu na změny sílit, pak se i my učitelé možná dočkáme od vlád svého - do té doby po nás neštěkne pes. Jarda

   Autor: rodič (217.117.217.xxx)  Datum: 25. 5. 13:28
 Titulek: Re: A co na to rodičové
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

Rodičům to vadí hodně, ale máme uzákoněnu jen povinnou školní docházku, takže na to pohlídání dětí je kvalifikace všech současných učitelů dostačující. Když se chce dítě i něco přiučit, holt se tak občas musí stát až v jeho volném čase.

Jak by ten tlak měl podle Vás vypadat?

Demonstrace před zřizovatelem? Nebo snad mají rodiče houfně vyžadovat výjimky pro své děti a trvat na jejich domácím vzdělávání či jak se to jmenuje? Pravda je, že dnes mohou úspěšně argumentovat porovnáním odborné kvalifikace své a dostupných učitelů...

   Autor: Jaroslav Skládal (213.29.9.xxx)  Datum: 25. 5. 14:1
 Titulek: Re: Re: A co na to rodičové
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Nemáte pravdu, Kdyby většině rodičů nekvalifikovanost učitelů skutečně hodně vadila, nemělo by školství ty problémy, které má. Denně bychom se o tom dočítali v tisku, denně by nás na toto téma bombardovala televize. Ve skutečnosti jste vy rodičové po většinu spokojeni - nebo se bojíte ozvat. Obojí je špatné. Pokud od svého dítěte vyžadujete pouze docházku a od jeho patřičné školy pouze dohled, pak vaší ratolesti lituji. Ruku na srdce, kolikrát jste se vy, pokud vám neodbornost a nekvalifikovanost učitelů tak vadí, ozval - ať už u ředitelství školy, jejího zřizovatele, na kraji, na ministerstvu? Jak chcete zlepšovat a posunovat kupředu něco, kde se většina tváří, že je vše v pořádku?  Úroveň služeb je vždy dána požadavky a tlakem zákazníka - a je jedno jestli jde o hospodu, obchod nebo školu. Všude je to jen o lidech a s lidmi. Řešení problému jsou ale různá. Dá se i mlčet a své dítě posílat na prestižní francouzské gymnázium. Jarda

   Autor: Parabellum (213.180.39.xxx)  Datum: 25. 5. 15:12
 Titulek: Re: Re: Re: A co na to rodičové
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

A cemu rozumite odbornost a kvalifikovanost ucitelu???? Drzeni caru papiru= diplomu PEF???? Tak tohle jste si zase urcili jako kvalifikaci Vy, nebo respektive Ti uspesnejsi a lepsi z Vas, kteri meli nejaky profesni postup - napriklad na skolske urady a ministerstvo -  nikoli rodice

Rodice chteji, aby jejich deti ucili skutecni, nikoli papirovi profesionalove.

   Autor: JK (81.90.163.xxx)  Datum: 26. 5. 10:37
 Titulek: Re: Re: Re: Re: A co na ....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

Převážnou část rodičů zajímá pouze známky.

   Autor: Jaroslav Skládal (213.29.9.xxx)  Datum: 26. 5. 10:44
 Titulek: Re: Re: Re: Re: A co na ....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

Logika jako hrom! Tak ve stejném duchu: zrušte VŠ PF, nerozdávejte diplomy a hledejte skutečné učitelské profesionály mezi "nevzdělanci". Netvrdím, že je nenajdete. Hodně štěstí.

A až budete hotov se školstvím, pusťte se do "papírových profesionálů" v medicíně. Taky ocením, až mě bude operovat machr bez titulu. Jarda

   Autor: Super veterán (80.83.67.xxx)  Datum: 12. 6. 10:19
 Titulek: Co je to"skutečný profesionál"?
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Definuj, palabolo, co je to ten tvůj "skutečný" profesionál a kde ho budeš hledat?

   Autor: Parabellum (195.127.155.xxx)  Datum: 12. 6. 15:52
 Titulek: Re: Co je to"skutečný profesionál"?
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Definuju - je to ten, co obstoji ve skutecnem trznim prostredi - pokud budes namitat, ze nevim, o cem pisi, tak detectni tuhle adresu, at se presvedcis, ze pisi z civilizovaneho sveta.

   Autor: Milan Pertot (195.47.44.xxx)  Datum: 26. 5. 8:49
 Titulek: Re: Re: Re: A co na to rodičové
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

Řadový učitel kritizované skutečnosti nezmění. Věřte,že vím o čem mluvím.Horší je, že se o to moc nesnaží  ani ředitelé škol (nevím jaké berou odměny od zřizovatelů). A tak opravdu zbývá aby rodičovská veřejnost vyvolala tlak "odspodu". Vždyť mnoho rodičů zastává významné funkce v orgánech státní správy... jsou členy školských rad...

Školství má obrovskou setrvačnost a tak se propady ve vzdělanosti a konkurenceschopnosti absolventů projevují pomalu. O to déle pak bude trvat než se z toho marastu zase vyhrabem.

Rodiče, pomozte nám, jde o  budoucnost nás všech  učitel

   Autor: Jiří Gawlas (213.194.238.xxx)  Datum: 26. 5. 9:42
 Titulek: Re: Re: Re: A co na to rodičové
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Přimlouvám se za zrušení povinné školní docházky. Ať se vzdělávají jen ti, co mají zájem.

   Autor: Pavel Netusil (217.197.156.xxx)  Datum: 26. 5. 9:48
 Titulek: Re: Re: Re: Re: A co na ....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Mozna by pomohlo zridit neco jako vystupni zkousku ze ZS a povinou dochazku zrusit. Nicmene tuto vystupni zkousku nerusit. Pravda co by to udelalo spolecensko-socialne si netroufam odhadovat, ale s moznosti vylouceni i ze ZS by to nebylo spatne.





   Autor: Jiří Gawlas (213.194.238.xxx)  Datum: 26. 5. 11:42
 Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: A co ....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Zkusím odhadnout, co by se stalo: Tmavší část naší populace by se vrátila ke svému přirozenému stylu života, do něhož škola rozhodně nepatří. Tím by se ulevilo mnohým školám. V ostatní populaci by chodilo do škol odhaduji tak 85-95% dětí. Část by využila možnosti dělat pouze zkoušky. Existují rodiče, kteří jsou nešťastní z toho, jak jejich potomky ovlivňují jejich vrstevníci. Část si myslí, že by je byli schopni učit sami (a lépe). Část by ráda dávala své děti do výběrových škol. Drtivá většina rodičů dopoledne pracuje a potřebuje, aby jejich děti někdo hlídal, takže se nebojím, že by školy zanikly. Úžasná by byla možnost vyloučení asociálního žáka, se kterým si školy neví rady.

   Autor: rodič (217.117.217.xxx)  Datum: 26. 5. 16:1
 Titulek: Re: Re: Re: A co na to rodičové
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

Děkuji za upřímný soucit s mými potomky. Vyřídím. Bohužel stát nařídil pouze docházet.

Narušil jsem Vám dlouholetý názor na rodiče nebo co, že tak zuřivě útočíte? Já nijak zvlášť nepozoruji, jak naše media hromadně reflektují hlavní problémy společnosti. A, že jsem tak smělý, kolikrát jste na své nekvalifikované kolegy upozornil příslušné orgány Vy sám? Učitelé/ky snad nemají děti?

Zákazníkem státní základní školy se cítím asi podobně, jako jsem zákazníkem finančního úřadu. Když budu mít dítě blbé, nic se učitelstvu nestane, ale když bude ve škole příliš chybět, budu mít já velké problémy.

A k těm výkřikům o touze posunovat věci vpřed. Myslím, že jsou zde velmi dobře placení lidé, kteří mají to posunování v popisu své odpovědné práce. Jako rodiči mi přišlo asi milionkrát efektivnější věnovat úsilí i peníze na dovzdělání svých dětí, než k nápravě českého školství. Tím bych pomohl nejvýš jejich vnoučatům.

Na okraj konkrétní historku. Učitelka na východočeské střední škole se velmi divila, že by Kasanova pobýval na zámku v Duchcově, když i podle učebnice mají žáci přece vědět, že to bylo Dubí. Chápu, že dnešním Dubím by zmíněný milovník jistě byl nadšen. Úča to byla rozumná a kvalifikovaná. Navíc řekla, že si vše ověří, tak jsem ministerstvo ani ředitele kvůli tomu dál neobtěžoval. A máte pravdu, ještě jsem sám nenapsal ani jednu středoškolskou učebnici.

   Autor: Lada (160.218.200.xxx)  Datum: 31. 5. 0:49
 Titulek: Re: Re: Re: A co na to rodičové
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

Bohužel mnohdy nejde o nekvalifikovanost učitelů, ale o peníze pro školu. Zmiňte se před ředitelem (odborné) školy, že s určitými žáky (studenty) by bylo nejlépe se rozloučit. Co vám odpoví?: »Máš pravdu, ale uvědom si, že to jsou naše peníze!«

 Autor: Mintaka (213.192.35.xxx)  Datum: 25. 5. 14:9
 Titulek: Rodičům nevadí
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
Jestli současná situace školství vadí rodičům,
(nad rámec bežné antipatie),
pak jsou to asi jen vyjímky potvrzující pravidlo.

Domnívám se, že vetšině je to bohužel jedno.
Je to povinné a zadarmo, tak tam děti prostě posílají,
je to normální a běžné.

A ještě vzpomenu, jak je obtížné sehnat někoho do rady školy. (U nás, z těch stovek rodičů.)

Osobně nabízím rodičům možnost kdykoliv přijít a být s námi ve tříde, podívat se jak probíhá výuka. Za 3 roky toho využili asi 3 rodiče a 2 z toho jsem k tomu na místě přemluvil.

Takže rodičům možná vadí, ale nevypadá to, že by s tím chtěli něco dělat.


 Autor: Martin Frolík (82.209.10.xxx)  Datum: 25. 5. 15:16
 Titulek: školství a volby
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
Předpokládám, že se pan Sárközi do voleb tady ještě vyřádí, holt asi stranický úkol je stranický úkol... Určitě při svých zkušnostech pamatuje všechny polistopadové ministry, takže bude moct odpovědět na některé otázky: k bodům 1,2,3,4,5 - za kterého ministra nebo ministryně z jiné strany byla situace lepší? Byla snad jazyková a počítačová aprobovanost lepší, když v čele ministerstva "řádil" pan Pilip? Jako odborář si zajisté bude pamatovat demonstraci proti ministru Pilipovi na Staroměstském náměstí... Plat učitelů určitě není na hranici 130%, ale na druhou stranu - zkuste se podívat na výši své výplaty třeba před deseti lety a porovnat ji s tehdejší průměrnou mzdou. Takto by se určitě dalo pokračovat dále, ale bylo by to zbytečné házení luštěnin na zeď. Kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde.... I já bych dokázal najít spoustu věcí, které se mi na činnosti ministerstva nelíbí, každý holt má své představy, ale při takové kritice je dobré vzít si vždy nějaké porovnání.... Nechť každý ze čtenářů - učitelů porovná stav třeba ve své škole, u své výplaty, ve složení a aprobovanosti sboru na své škole, vybavenost své školy dnes a před osmi lety a pak ať se rozhodne. Já jako učitel se mám dnes rozhodně lépe a řekl bych, že žáci a studenti také. Na "světlé zítřky" nevěřím a myslím si, že ať tu bude kterákoliv vláda, tak ten stav se výrazně nezmění, jen budou v čele ministerstva jiní lidé. Jazykáři nezačnou houfem žádat o místa na základkách, absolventi taky nebudou stát v dlouhých frontách před školami a učitelé si ze svých výplat taky nebudou kupovat mercedesy. Možná jen pan Sárközi bude psát podobný článek na jinou vládu.

   Autor: Eva (213.192.60.xxx)  Datum: 25. 5. 20:24
 Titulek: Re: školství a volby
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Tak nevím, pane Frolíku, já bych politiku do této diskuse až tak nevtahovala, z vašeho příspěvku sympatie k ČSSD přímo čiší.  Já učím 18.rok, a musím konstatovat, že nejlepší situace na naší škole byla v 1.polovině 90.let - nemyslím teď ani svůj plat, ale materiální zabezpečení výuky a určitá volnost, kterou jsem při své práci cítila po listopadu 89. Postupně přituhovalo, stále méně peněz - nejen na platy učitelů,ale i na opravy a údržbu budovy, o pomůckách nemluvě. Ale hlavně, opět se začala nabalovat další a další byrokracie, papíry na všechno možné, seznamy, podpisy, přehledy, hlášení, tematické plány, zápisy ze schůzí předmětových komisí...no a teď to vyvrcholilo otročinou nad ŠVP, to je paskvil všech paskvilů. A co se týká platu, je to v podstatě stále stejné, stále se můj plat motá zhruba kolem průměru - ovšem s tím rozdílem, že se výrazně zmenšil poměr OSOHu k tarifu(teď asi 8%). Mladí kantoři na tom jsou asi hůř než kdysi já. Nechci si kupovat mercedesy, ale být na tom alespoň podobně jako kantoři v civilizovaných zemích. Bohužel, v tomto ohledu vaši skepsi sdílím, jiné strany na školství taky kašlou.

   Autor: Martin Frolík (82.209.10.xxx)  Datum: 26. 5. 11:20
 Titulek: Re: Re: školství a volby
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Dobrý den, já také nerad vtahuju politiku do odborných věcí, nicméně příspěvky autora jsou v poslední době výhradně politické, jak si můžete přečíst...jinak pokud jde o úvod 90.let, byla to doba, kdy jsem nastupoval do školství, takže si ji pamatuji velmi dobře.... myslím, že při porovnání např.materiálního zabezpečení je ten rozdíl opravdu výrazný, ale třeba to tak bylo jen na mé škole...pokud jde o byrokracii, v tom s vámi naprosto souhlasím. A pokud jde o sympatie, nerozhoduji se ve volbách podle plánech stran se školstvím, protože výsledek bude víceméně stejný. Nejsem ale typ člověka podobný autorovi článku a na rozdíl od vyhledávání všech možných chyb se snažím vidět vždy to dobré. Hezký den!

   Autor: Jiří Gawlas (213.194.238.xxx)  Datum: 26. 5. 12:0
 Titulek: Re: Re: Re: školství a volby
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Nebylo to tak jen na vaší škole. Moje první výplata ve školství v roce 1990 byla 1300,- čistého. Litr benzínu stál 8,-Kč, cigarety Petry 9,-Kč, pivo 12st. 5,-Kč, Škodovka 120L tuším kolem 70 tis. Kupní síla se určitě od té doby zvýšila (porovnejte kolik těchto položek si můžete koupit ze současného platu). Nejen mně a Vám, ale většině učitelů. Pamatuji, že můj otec jako lesní dělník vydělával 3000 - 4000 kč, učitelé měli lehce přes dva. Dnes mají učitelé o trochu víc než průměrný dělník. Tolik k proporcím. Je mi jasné, že až budeme poměřovat jiné profesem, nebo dáme do nákup. košíku náklady za bydlení, energie, dostaneme opačný výsledek. Taktéž u jiných profesí došlo k jiným posunům. Někdo tu psal o tom, že se v 90-tých letech dýchalo lépe a bylo méně byrokracie. S tím také souhlasím. Nejlépe se mi učilo v letech 1990-94.

   Autor: Pavel Netusil (217.197.156.xxx)  Datum: 26. 5. 12:39
 Titulek: Re: Re: Re: Re: školství ....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Ano, Skodovek 120L si mohu ted za jeden mesicni plat koupit i pet, to je fakt, prijde na to v jakem jsou stavu .

   Autor: Jiří Gawlas (85.160.88.xxx)  Datum: 26. 5. 15:53
 Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: školství ....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Jasně, měl jsem na mysli aktuální typ škodovky. Jinak můj kamarád jako brusič v TŽ bere 21tis. čistého. Ale je pravda, že tam dělá přes 30let. Kluci, co tam nastoupí, mají polovinu.

   Autor: Parabellum (213.180.39.xxx)  Datum: 26. 5. 14:6
 Titulek: Re: Re: Re: Re: školství ....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Muzete specifikovat, kde mimo Prahu si prumerny delnik vydela v zamestnaneckem pomeru za normalni pracovni dobu jen o neco mene, nez je prumerny ucitelsky plat????? Zivnostniky a podnikatele sem netahejte, to je jina kategorie.

   Autor: Pavel Netusil (217.197.157.xxx)  Datum: 26. 5. 14:17
 Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: školství ....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
V Barumce v Otrokovicich si za "nenormalni" (prace na smeny) vydela i o relativne dost vice nez prumerny ucitelsky plat, takze beze smen by to mohlo byt sulnul. Je fakt, ze treba v podniku v KM u pasu si vydela mene nez ucitel o nejakych 5000 - nevyucen a zaskolen.
Podrobnejsi statistiku ovsem k dispozici nemam.

Ono je taky otazka, co je to prumerny delnik.


   Autor: Parabellum (213.180.39.xxx)  Datum: 26. 5. 16:36
 Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Pane Netusile a za normalni pracovni dobu, tj 40 hodin tydne + po kazdych 4.5 hodinach pulhodinova neplacena pauza????? Bez polozky „mimoradne odmeny“, kterou se obvykle ve firmach kamufluje prekracovani poctu prescasovych hodin ( 34 mesicne)????? Kdyz jsme u tech lesnich delniku, tak tam zrovna je ta prumerna mzda mam dojem asi tak 14 000 hrubeho prumer.

   Autor: Petr Chlebek (88.100.177.xxx)  Datum: 25. 5. 22:26
 Titulek: Re: školství a volby
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Jedna věc je ale jistá – bylo to sociálně demokratické MŠMT,které předložilo ke schválení školský zákon, jenž klade na učitele nové povinnosti, ale odmítá jim za to dát přiměřeně více peněz. To je fakt, s tím nic neuděláte.
Nebo vaše škola dostala navýšený normativ přímých nákladů za to, že připravujete, popř. realizujete ŠVP? Poznal jste to na platu? Kolika učitelům vaší školy ubyla jejich běžná denní pracovní náplň, aby měli více času v pracovní době na hraní si s RVP a ŠVP?

Uvědomujete si, že příprava RVP na úrovni přímo řízených organizací MŠMT stála obrovské peníze, ale na ty, kdo jej mají realizovat, už toho moc nezbylo? Že toto ministerstvo dovolilo vyhodit hodně peněz za naprosto zbytečný školský portál, který nepřinesl nic nového ani zásadního? Že toto ministerstvo řízené sociálními demokraty vložilo do rozvoje pedagogických center obrovské peníze a stejné ministerstvo řízené stejnou stranou je zase zrušilo?
Jste spokojen s tímto způsobem řízení školství? Kdyby se tak choval ředitel školy, zřizovatel by ho za to už dávno vyhodil. Protože by plýtval i s jeho penězi. Ministerstvu to je evidentně jedno, jinak by se tak nechovalo.


   Autor: Martin Frolík (82.209.10.xxx)  Datum: 26. 5. 11:26
 Titulek: Re: Re: školství a volby
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Dobrý den, pokud jde o ŠVP, tak v tom s vámi naprosto souhlasím, přestože se mě netýká a mám to jen z "druhé ruky" od svých bývalých kolegů ze ZŠ. Netvrdil jsem a netvrdím, že ministerstvo dělá svoji práci bezvadně, ale jak jsem psal ve své odpovědi kolegyni před vámi, snažím se hledat to dobré. Myslím, že pokud byste chtěl, našel byste také vy spoustu užitečných věcí, které tady před deseti lety nebyly... A ve srovnání posledních několika ministrů školství by podle mého soudu ministryně Buzková patřila určitě k těm lepším. Ve srovnání s panem Pilipem několikanásobně.

   Autor: Pavel Netusil (217.197.156.xxx)  Datum: 26. 5. 11:53
 Titulek: Re: Re: školství a volby
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
" bylo to sociálně demokratické MŠMT"
- ANO.

Ovsem na druhe strane jsou to "jenom" urednici, kteri skolam moc nerozumi (pani Buzkova - pokud vim, je pravnickou), nerekl bych, ze za vlady jine strany by to bylo lepsi.

Co me zarazi, je, ze podklady pro tu hovadinu zvanou SVP vytvorili (IMHO) ustavy "odborne" a "odbornici" - tedy lide snad neprilis spojeni s CSSD nebo i jinou stranou, ale lide, kteri by MELI aspon trocho vedet, jak to ve skole vypada.


   Autor: Petr Chlebek (212.20.109.xxx)  Datum: 26. 5. 13:0
 Titulek: Re: Re: Re: školství a volby
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

To je pravda, ale někdo jim to dává za úkol, a zároveň financuje.

Nicméně, stávající ministryně podle mne přínosem pro rozvoj školství nebyla. Školský zákon je především úřednický, až potom školský. A na provětrání ministerstva měla dost času. Snížila počet zaměstnanců v přímo řízených organizacích v krajích, ale ty centrální, které ty různé pseudovýzkumy a vize dělají, nechala bujet dál a strukturu ministerstva taky nijak výrazně nereorganizovala. Pokud na někoho působila razantně, tak já jsem přesvědčen, že byla naopak velmi opatrná a pouštěla se do takových reorganizačních kroků, kde věděla, že ji žádná politická odveta nehrozí. 

Jinak, souhlasím s tím, že za jiné vlády by to možná lepší nebylo, protože školství se vyznačuje především setrvačností. Proto výměna jedné politické garnitury za jinou vůbec nemusí školství ovlivnit. To ale poznáme brzy - co se neudělá první rok po volbách, to už se neudělá vůbec, protože potom opět začíná přemýšlení nad důležitostí poslanecké židle pro další osobnostní růst jedince.

   Autor: Lada (160.218.200.xxx)  Datum: 31. 5. 1:6
 Titulek: Re: Re: Re: Re: školství ....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

Obávám se, že jedinou kvalifikací paní ministryně školství je, že kdysi také chodila do školy. Svého času ona a Stáník Gross, byli nejoblíbenějšími politiky. Proč? Nic nedělali, nic nezkazili. Paní ministryně v tom vcelku úspěšně pokračuje.

Kdyby chtěla a mohla — jenže ona možná chce, ale nemůže, protože nemá patřičné schopnosti — dokázala by zreorganizovat ministerstvo i školství za méně než půlku funkčního období.

 Autor: Eva (213.192.60.xxx)  Datum: 25. 5. 19:58
 Titulek: bravo
Odebírat reakce:     
Odpovědět 

Některé autorovy články na tomto serveru mě zrovna nenadchly, ale tentokrát bravo! Shrnul jste to, pane S., výstižně, stručně a jasně. Každé vaše slovo bych podepsala. Zejména část o (ne)kvalifikovaných jazykářích (jsem angličtinář), a o neskutečně nesmyslné práci na ŠVP. Jen mám obavy, zda příští vládnoucí strana projeví kvalifikovanější přístup k řešení problémů...

 Autor: Jiří Mikšík (212.111.10.xxx)  Datum: 26. 5. 7:19
 Titulek: rup šup
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
Pěkně jste popsal, v jakých sr... se utápí naše školství. Za mnohé probléby sice asi socmouši nemohou, nicméně RVP, resp. způsob jeho realizace je šílený a stále více si připadá, že se ocitáme v nějakém zvláštním stavu komunismu, takhle zadara, s radostí, úsměvem, po večerech, víkendech a nocích smolíme ŠVP o jehož významu pochybuje stále více kantorské obce. Je sympatické, že úředníci vložili na bedra učitelů odpovědnost za tvorbu vzdělávacích programů, takovou důvěru hned tak někdo nemá, jen by mě zajímalo, zda elaborát jménem RVP tvořili taky ve volném čase a za hubičku... tož tak, mějte se fajn.

 Autor: Jiří Gawlas (85.160.238.xxx)  Datum: 27. 5. 2:14
 Titulek:
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
Ještě bych k výčtu problémů školství přidal obrovský nárůst počtu studentů VŠ za vlády socdem. Prý jsme vykazovali málo VŠ vzdělané polulace vzhledem k průměru v EU. Musíme plnit plán na víc jak 100%. Sloužili jsme Sovětům, sloužíme novým pánům. S chutí a vysoce propracovaným análním alpinismem. Důsledkem je inflace hodnot, inflace významu VŠ, znehodnocení a rozmělnění nároků, studium podobné nákupu novin v trafice. Studovat na VŠ by měli lidé s IQ nad 120, nebo alespoň 115. Jakmile tam masově naženeme tak velkou část populace, klesne hodnota státnic na hodnotu trochu lepší maturity. Jsou vysoké školy, kde se ještě snaží udržet úroveň, mám ovšem zprávy z několika zvláště v poslední době vzniklých škol anebo oborů na VŠ, že je mi z toho smutno. Jak hluboko lze klesnout.

   Autor: Petr Chlebek (88.100.177.xxx)  Datum: 27. 5. 9:28
 Titulek: Re: VŠ
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Nebojte se, státní maturity ten dostatečný rozdíl mezi státnicí na VŠ a maturitou ohlídají. Případný pokles úrovně nemůže naše školství zaskočit.

 Autor: Radek Sárközi (62.177.66.xxx)  Datum: 27. 5. 18:23
 Titulek: Poděkování
Odebírat reakce:     
Odpovědět 

Děkuji za názory k mému článku. Myslím si, že 8 let je dost dlouhá doba, aby ministři za jednu politickou stranu (ČSSD) dokázali napravit řadu problémů. Můj názor je, že místo napravování starých problémů, napáchali nové. Otázka je, zda mají dostat možnost v tom další 4 roky pokračovat, nebo dáme šanci někomu jinému. O tom jsou volby, nikoliv o nějakých předvolebních heslech typu 35 000 měsíčně pru učitele, se kterými přišla nově ČSSD, aniž by dosud splnila slib o 130% průměrné mzdy v zemi...

Přepokládám, že vládu neobsadí osvícené hlavy, které by si vzaly školství jako opravdovou prioritu. Problém učitelů je, že 16 let čekají, kdy přijdou politikové, kteří si začnou vážit jejich práce a ocení ji. Nepřijdou. Učitelé se musejí ozvat sami. Možná se jim to v příštím volebním období podaří, možná nikoliv. Možná získají na svou stranu rodiče, možná nikoliv. Jistou naději vidím v procesu přibližování se k standardům v Evropské unii, tedy například 6% HDP na vzdělávání, 1% HDP na kulturu, asistenti učitelů, pokles počtu žáků ve třídách atd. Jde o přirozenou cestu. Bude jen záležet na to, jak dlouhá bude, zda roky, nebo desítky let...

Myslím si, že na konci volebního období je podobný bilancující pohled vhodný. Třeba se ale dočkám na České škole článku, který naopak popíše, co pozitivního udělali ministři ČSSD za oněch 8 let...

 Autor: augustafrantisek (88.100.238.xxx)  Datum: 30. 5. 8:31
 Titulek: Otázka
Odebírat reakce:     
Odpovědět 

Vážený pane Sárközi můžete mi, prosím, vysvětlit proč je tento Váš příspěvek publikovaný zde pod Vaším příjmením a ve stejném příspěvku "Asociace školských odborů hodnotí 8 let vlády ČSSD", uveřejněném dnes, tj. 30.5.2006 v "Britské listy" mluvíte jménem uvedené Asociace, jejíž jste předsedou? Byl jste touto Asociací pověřen, aby jste za ní mluvil? Za vysvětlení předem děkuji! František Augusta.

   Autor: Radek Sárközi (62.177.67.xxx)  Datum: 30. 5. 19:49
 Titulek: Re: Otázka
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

Odpověd naleznete na http://www.volny.cz/uok

 

   Autor: augustafrantisek (88.100.238.xxx)  Datum: 30. 5. 22:26
 Titulek: Re: Re: Otázka
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Děkuji za obšírné vysvětlení pomocí www.volny.cz, ale postrádám kritiku na práci VÚP a dalších výzkumných pedagogických institucí ve prospěch našeho školství, jak jsem se vyjádřil ve svém příspěvku "Školství, jeho reforma a volby", Britské listy (www.blisty.cz), 28.4.2006. František Augusta.

   Autor: Radek Sárközi (62.177.66.xxx)  Datum: 30. 5. 23:32
 Titulek: Re: Re: Re: Otázka
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Priznam se, ze "prace" VUP mne ani nestala za zminku... Jinak clanek by mohl byt samozrejme petkrat delsi, kdyby se venoval vsem problemum. Doslo by ale k jeho rozmelneni. Kdysi jsem psal, ze by se mely ruzne CERMATy a VUPy zavrit.

   Autor: augustafrantisek (88.100.238.xxx)  Datum: 31. 5. 8:16
 Titulek: Re: Re: Re: Re: Otázka
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Vážený pane Sárközi, děkuji Vám za další odpověď a vysvětlení. Pokud se týká výsledku nastávajících voleb vzhledem ke školství nedělám si velké iluze a dovolím si uvést část z mého příspěvku v Britských listech:"V nynějším předvolebním období různými politickými stranami slibovaná opatření na další reformy našeho školství a zlepšení vyučování a učení, pokud nebudou podložena výsledky pedagogického výzkumu, budou opět neúspěšná. Pouhé zvyšování investic do školství, bez zdůvodnění jejich směrování, nemůže vést ke zvýšení jeho úrovně." Pokud Vás budou zajímat moje názory na toto směrování investic, jsou uvedeny v www.blisty.cz 17.3.2006, "Jak efektivně financovat české školství". Na závěr otázka: Kdo bude čtyřicátým ministrem (z toho možnou třetí ministryní) našeho školství? František Augusta.

   Autor: Zdeněk Brom (80.188.160.xxx)  Datum: 31. 5. 12:6
 Titulek: Ještě několik otázek
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

    Vážený pane Augusto,

další otázkou je, kdo se vlastně za tou virtuální organizací skrývá? Co jiného kromě článků ta organizace vlastně vyprodukovala? Kolik má členů? Proč nedělá tiskové konference, když je v jejím čele mediální odborník? Proč nemá informační časopis? atd. atd. Z toho jejich webu se toho moc nedozvíme.

                            Zdeněk Brom

   Autor: augustafrantisek (88.100.238.xxx)  Datum: 31. 5. 14:59
 Titulek: Re: Ještě několik otázek
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Vážený pane Brome, již delší dobu jsme spolu nekomunikovali, škoda! Ve svých 10 příspěvcích v Britských listech jsem se pokusil zmapovat situaci v našem školství a také naznačil možná řešení. Mrzí mě, že kromě dvou z těchto příspěvků, které s mým samozřejmým souhlasem pan Janek Wagner uveřejnil i v České škole, jsem neměl možnost si s někým o mých myšlenkách i kriticky "popovídat". Hlavním důvodem mojí publikace v Britských listech byla skutečnost, že jim zaslaný příspěvek byl již druhý den uveřejněný! Nyní čekám, jak se na našem školství "podepíší" nastávající volby, ale nedělám si velké naděje! S upřímným pozdravem František Augusta.

   Autor: Zdeněk Brom (80.188.160.xxx)  Datum: 31. 5. 15:42
 Titulek: Re: Re: Ještě několik otázek
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 

          Vážený pane Augusto,

velmi Vás zdravím a přeji Vám síly k ještě mnoha publikačním počinům, které pilně sleduji a rád je čtu. Oceňuji na Vás, že mluvíte jasně k věci a za sebe. Kéž by i jiní pochopili, že mlžení nějakými asociacemi spíše věci škodí, než pomáhá.

                                         Zdeněk Brom

 

 Autor: Radek Sárközi (62.177.66.xxx)  Datum: 1. 6. 18:47
 Titulek: Tip na článek
Odebírat reakce:     
Odpovědět 

V Hospodářských novinách vyšel zajímavý článek:

http://vzdelavani.ihned.cz/1-10014030-18570900-d00000_detail-64

Končí následujícími informacemi:

Školství a osm let vlády ČSSD

1998 - 2002: ministr školství Eduard Zeman
1998: Nová vláda prohlásila, že plat učitelů by měl dosáhnout úrovně 130 procent průměrného platu v zemi.
duben 1999: Vláda schválila koncepci resortu školství do roku 2002. Ta počítá se zvýšením výdajů na školství ze 4,5 procenta HDP na šest procent.
červen 1999: Vláda snížila učitelům úvazky, které jim v roce 1997 o jednu až dvě hodiny zvýšil předchozí kabinet v rámci úsporných opatření.
Podzim 1999: Ministerstvo školství pověřilo Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT) přípravou reformované maturitní zkoušky.
leden 2000: Učitelé dostávají o 4,6 procenta více, než je průměrný plat. Ještě v roce 1996 přitom učitel pobíral v průměru o 13 procent více, než byl republikový průměr.
duben 2000: Vláda snížila třináctý a čtrnáctý plat zaměstnanců veřejné správy a služeb o polovinu.
květen 2000: Byl schválen zákon, podle kterého pod majetek krajů přecházejí učiliště a střední školy, jež dosud spadaly pod ministerstvo školství.
léto 2000: Ministerstvo přišlo se záměrem zrušit víceletá gymnázia a zvláštní školy. Učitelé proti záměru protestovali.
leden 2001: Zvyšují se mzdy státních zaměstnanců. Tarifní mzdy pedagogů se zvýšily o přibližně 11 procent.

2002 - 2006: ministryně školství Petra Buzková
září 2003: Tisíce učitelů stávkovaly za zvýšení platů. Kvůli tomu protestovaly už v červnu 2003 i některé vysoké školy.
září 2004: Schválen školský zákon, který mimo jiné rozděluje maturitu na státní a školní část a zavádí bezplatný poslední ročník mateřské školy.
září 2004: Vláda schválila koncepci reformy vysokých škol, jež počítá s růstem počtu studentů i peněz pro univerzity.
březen 2005: Kvůli novému zákonu se dostali ředitelé škol zvolení do krajských zastupitelstev do střetu zájmů a hrozilo, že musí jednu z funkcí opustit. Zákon byl pak zrušen.
leden 2006: Až o šest procent se mají zvýšit platy učitelů. Za poslední čtyři roky tak vzrostly o více než pět tisíc korun na přibližně 22 tisíc.
jaro 2006: Protesty proti chybným státním maturitám.


   Autor: Pavel Netusil (217.197.157.xxx)  Datum: 1. 6. 21:2
 Titulek: Velmi zajimavy clanek, takovy novinarsky objektivni
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Pokud si autorka clanku vybere jako reprezentantku ucitelu duchodkyni (64 let), myslim si o tom svoje.
Takze i tento dle Vas zajimavy clanek bych radil mezi ty informace, ktere zvysi (uz jen svym nadpisem) povedomi verejnosti ve stylu "oni jsou prece spokojeni"

Az budu v duchode a budu brat platovy strop, budu spokojeny jako zelva, tomu verte.






   Autor: Radek Sárközi (62.177.66.xxx)  Datum: 4. 6. 23:40
 Titulek: Re: Velmi zajimavy clanek, ....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
 
Mate pravdu, novinari by meli delat rozhovory pouze s ucitelkami ve veku 45 let a nikdy z reformnich skol, ale vzdy z tradicnich! To je totiz reprezentativni prumer...

 Autor: Radek Sárközi (62.177.66.xxx)  Datum: 4. 6. 23:34
 Titulek: Volby 2006
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
Koukám, že voliči viděli působení ČSSD podobně jako já a této straně nedali mandát znovu spravovat ministerstvi školství...

 Autor: obelix (194.108.218.xxx)  Datum: 11. 6. 14:13
 Titulek: nevim,nevim.....
Odebírat reakce:     
Odpovědět 
politika mi je celkem ukradená,ale nemyslím si,že to za socanů bylo tak strašné...od minulých krajských voleb kdy ve většině krajů zvítězila ods je většina středních škol v kompetenci malých napoleonů z ods,   a to je teda žrádlo.......


Přidej ke článku svůj názor




  E-mail:



 


Co s článkem?
·Tisknout
·Přidat názor ke článku
·Poslat e-mailem
vaše jméno:

váš e-mail:

e-mail adresáta: 

poslat: 

komentář:


Aktuální články
·Proč jste to, paní ministryně, podepsala? 2.
Takto se ptal Jiří Verner před půl rokem v článku ...
·Marihuana ve škole aneb Vyhodit před maturitou nebo nevyhodit 3.
Po urgenci jsme obdrželi s omluvou od tajemní...
·Škola hrou s Linuxem
Když se dítko hrne k počítači, tak to většino...
·Marihuana ve škole aneb Vyhodit před maturitou nebo nevyhodit 2.
Článek o tom, jak kvůli nalezeným třem gramům mari...
·Kde jsou peníze na projekty? aneb Jánošíci z odboru SIPVZ
Z dopisu adresovanému odpovědnému pracovníkovi odb...
·Konec Střediska multilicencí DZS MŠMT
V průběhu své více než desetileté činnosti Středis...
·Google, Google, Google, ještě jednou Google: vyhledávač stokrát jinak
První službou Google, kterou se budeme zabývat, je...
·Soutěže školních časopisů
Redakce školních časopisů se mohou zúčastnit někol...

Nejčtenější články za týden
· Konec Střediska multilicencí DZS MŠMT
· Sláva nazdar výletu…
· Marihuana ve škole aneb Vyhodit před maturitou nebo nevyhodit 2.
· Kde jsou peníze na projekty? aneb Jánošíci z odboru SIPVZ
· Proč jste to, paní ministryně, podepsala? 2.



Největší diskuse

·Marihuana ve škole aneb Vyhodit před maturitou nebo nevyhodit
   97 příspěvků
·Stodolarový notebook pro každé dítě: zapomenuté předvolební téma
   77 příspěvků
·Parodie na maturitu trochu jinak
   57 příspěvků
·Školství – osm let vlády ČSSD
   56 příspěvků
·Příjmy učitelů regionálního školství loni vzrostly o 6,6 % na 21 306 Kč
   50 příspěvků

Zmeškali jste den?
Posledních sedm dní
    Po Út St Čt So Ne
22.
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
23.
24.
25.
26.
Předchozích měsíc.  Červen 2006  V dalších měsících nejsou žádné články.

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
© 2005 CP Books, a.s.
Technický kontakt: Michal Kwolek
Šéfredaktor: Vít Šebor
Všechna práva vyhrazena
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
reklama