BRAINFREEZE
Thoughts about COMICS served cool and fresh.
Interviews
What is Brain freeze?
Why do we sometimes get headaches when we eat ice cream?

The nerves at roof of the mouth overreact to the cold temperature of the ice cream and assume that the brain must need heating. To heat the brain blood vessels swell. This is what causes the ice cream headache or as I call it ‘brain freeze’. It is estimated that 30% of the population suffer from these headaches.
Google
114158
Categorieën
Tags
E-mail

Verzoekjes, tips of huwelijksaanzoeken via deze weg kan je me mailen

decoration
Archief per berichten
05-06-2007 Reviews
Gebruik deze link als u rechtstreeks dit artikel wilt bookmarken of linken... Review : Batman Hush

Jeph Loeb schreef in het verleden 2 Batmanklassiekers die zich afspeelden na "Year One" van Frank Miller, namelijk : "The Long Halloween" & "Dark Victory".  In 2003 verscheen een nieuw verhaal van Jeph Loeb : "Hush" volumes 1 & 2 dat zich afspeelt in de huidige leefwereld van Batman.  Voor dit verhaal dat gespreid is over 12 issues deed hij beroep op één van de artwork-legendes van het vak, namelijk Jim Lee, vooral bekend van X-men.

Het verhaal is zoals de vorige Batmans van Loeb een beetje een detective-verhaal.  Alles wat je nooit zou verwachten gebeurt hier : handlangers worden vijanden, een vijand wordt een handlanger, slechterikken worden nog sterker, een oude bekende lijkt uit het graf te zijn opgestaan, enz.... Er zijn veel hoogtepunten met als uitschieters een gevecht met Superman en de smeekbede van de Joker om niet omgebracht te worden omdat hij voor één keer onschuldig zou zijn.  Het verhaal leest enorm lekker weg, het is superspannend en iedereen passeert de revue.  Nieuwkomers kunnen dit verhaal ook volgen aangezien er bij elk personage een beetje wordt ingegaan op zijn of haar achtergrond.

Wat het meest opvalt aan deze bundels is het prachtige tekenwerk van Jim Lee.  De meester overtreft zichzelf.  Verschil lende stijlen worden gebruikt en hij doet dit met verve, hier worden definitieve versies van de personages uit het Batman-universum neergezet. Het negatieve aan dit alles, waardoor het ook geen superklassieker is, is het feit dat de ontknoping niet zo onverwacht is en dat alles een beetje vergezocht is.  Batman's wereld moet worden kapotgemaakt door iemand die zijn identiteit kent en hij gebruikt de meest ongelooflijke methodes om dit te doen.  Maar eigenlijk is de simpelste manier om Batman kapot te maken toch om gewoon zijn identieit vrij te geven aan de pers of om hem gewoon te doden tijdens de meerde malen dat de kans zich voordoet in dit verhaal.  Als je dus de vergezochte intrige niet zo erg vindt kan je genieten van een spannend, soms grappig maar vooral prachtig vormgegeven Batman-verhaal.

Deel 1 en Deel 2 zijn te vinden bij Sodacomics.be

(0 Stemmen)
05-06-2007, 14:00:35 Malkavian