Advertisement
به روز شده:  18:42 گرينويچ - پنج شنبه 16 آوريل 2009 - 27 فروردین 1388

ذوب آهن در آستانه قهرمانى قرار گرفت

ذوب آهن در طی فصل جاری تیمی هماهنگ داشت

يك هفته مانده به پايان مسابقات ليگ برتر، ذوب آهن اصفهان با پيروزى خانگى ۳-۰ برابر ملوان انزلى در آستانه قهرمانى ليگ قرار گرفت. استقلال تهران در ورزشگاه آزادى ۱-۱ مقابل سايپا متوقف شد و پرسپوليس با شكست ۲-۱ برابر استقلال اهواز آخرين اميدش را براى سوم شدن از دست داد.

با تساوى هفته گذشته استقلال مقابل فولاد ، ذوب آهن اصفهان پس از چهارده هفته به صدر جدول بازگشت.

صدرنشين جديد، اين هفته در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان با ۳ گل ملوان انزلى، تيم دوازدهم جدول را شكست داد و حالا تنها يك گام با قهرمانى ليگ هشتم فاصله دارد؛ شاگردان منصور ابراهيم زاده در روز پايانى با كسب تساوى برابر فولاد خوزستان هم جام قهرمانى را به اصفهان خواهند برد.

ذوب آهن در ديدار با ملوان در دقايق ۱۰، ۶۶ و ۷۵ توسط فرشيد طالبى، ايگور كاسترو و محمد صلصالى به گل رسيد.

در ديگر بازى حساس هفته، استقلال تهران در آخرين ديدار خانگى فصل مقابل سايپا ۱-۱ متوقف تا شانس قهرمانى این تیم كمتر شود.

قهرمانی استقلال در گرو "اما" و "اگر"

گل سایپا در وقت تلف شده پنالتی بحث برانگیز استقلال را خنثی کرد

با اين تساوى، آبى ها فقط در شرايطى جام قهرمانى را در دست خواهند گرفت كه در آخرين هفته تيم پيام را در مشهد ببرند و ذوب آهن برابر فولاد بازنده باشد.

سايپا تيم دهم بود و محمد مايلى كهن، سرمربى اين تيم به دليل اخراج در بازى قبل اجازه نشستن روى نيمكت را نداشت، هر چند این مسئله مانع ارتباط تلفنی او با نادر فریادشیران، کمک مربی خود در جریان بازی نشد.

نيمه اول سايپا خوب كار كرد. در حفظ توپ در ميانه زمين موفق بود و فرصت شوتزنى به بازيكنان استقلال نداد. در دقيقه ۵ هم يك موقعيت عالى را از دست داد و ضربه غافلگيركننده اميد شريفى نسب به تير دروازه حريف خورد.

در نيمه دوم حملات استقلال بيشتر شد، اما فرصت هايش را به راحتى از دست مى داد. سرانجام در دقيقه ۸۷ و در حادثه ای بحث برانگیز خطا بر روى خسرو حيدرى در محوطه جريمه پنالتى اعلام شد، آرش برهانى پنالتى را به گل تبديل كرد و استقلال به قهرمانى اميدوار شد.

پيش از اين پنالتى، امير قلعه نويى در دو صحنه ديگر معتقد به خطاى پنالتى روى بازيكنانش بود.

شادى آبى پوشان چندان طول نكشيد، كاظم برجلو در وقت هاى تلف شده یک ارسال کرنر را با ضربه سر درون دروازه وحيد طالب لو فرستاد و بازى ۱-۱ مساوى به پايان رسيد.

پرسپولیس در اهواز فرو ریخت

همچنين در اين روز، پرسپوليس در اهواز مهمان استقلال اين شهر بود و با قبول شكست ۲-۱ آخرين اميدش را براى كسب رده سوم از دست داد.

آبى هاى اهوازى در رده شانزدهم قرار داشتند و با اين پيروزى شانس ماندن در ليگ برتر را خواهند داشت.

در اين بازى ابراهيم توره در دقيقه ۵۳ از فاصله دور تك گل پرسپوليس را زد و عبدالهادى خنيفر و محمد فعال نيز در دقايق ۷۳ و ۹۵ براى استقلال اهواز گلزنى كردند.

مازيار زارع، بازيكن پرسپوليس در دقيقه ۸۶ با گرفتن دومين كارت زرد از بازى اخراج شد.

در ساير بازى هاى هفته سى و سوم نتايج زير بدست آمد:

صباى قم ۱- مس كرمان ۳
داماش گيلان ۳- برق شيراز ۱
مقاومت سپاسى شيراز ۰- پيام مشهد ۱
ابومسلم مشهد ۱- سپاهان اصفهان ۲
پيكان قزوين ۱- پاس همدان ۰
راه آهن شهررى ۲- فولاد خوزستان ۱

در پايان اين هفته، ذوب آهن اصفهان با ۶۶ امتياز، استقلال تهران با ۶۳ امتياز، مس كرمان با ۵۸ امتياز و سپاهان اصفهان با ۵۵ امتياز در رده هاى اول تا چهارم اند و تيم هاى ابومسلم مشهد، استقلال اهواز، داماش گيلان و برق شيراز در انتهاى جدول قرار دارند.

مسابقات هفته پايانى ليگ برتر ششم ارديبهشت (۲۶ آوريل) برگزار مى شود.

سایت های بی بی سی

Advertisement

BBC © MMIX

بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست

بهترین روش دیدن این صفحه بر روی آخرین مرورگر مجهز به CSS است. با اینکه مرورگر کنونی تان قابلیت نمایش سایت را دارد ولی امکان بهترین تجربه تصویری را به شما نمی دهد . لطفا در صورت امکان مرورگر خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید.