Till startsidan

Artikelarkiv
Bokhandel
EGP
Fråga pastorn
Gästbok
Kontakta oss
Länkar
Om SFF
Rigmors barnhörna
Startsida
Troendetest
Vår mission

Sök igenom SFFS artiklar:

Asatro, djävulsdyrkan och tolerans av pastor Pasi Ruusila

Under de senast två dagarna har SFFS haft mer än 1000 besökare och vissa av dem har anklagat oss för felaktigheter, förtal och intolerans. Många har varit asatroende och de har anklagat oss för felaktigheter i beskrivningen av denna tvivelaktiga åskådning. I denna artikel tänkte jag reda ut vissa missförstånd.

Vi har också fått flera hundra mejl och vi beklagar att vi inte kan svara på alla. Ni som inte får något svar från oss får helt enkelt nöja er med denna artikel. Ett flertal personer har påpekat att asatron inte är detsamma som djävuldyrkan, något som tyvärr inte stämmer.

En person som tillber djävulen och onda demoner kallas för djävulsdyrkare eller satanist. Detta oberoende om han kallar djävulen för Oden eller Shiva, Tor eller Kali. De verkar som om många inte har förstått att det bara finns en sann gud, nämligen Jesus Kristus. Han är sanningen, vägen och livet. Alla andra vägar leder ofrånkomligen till helvetet. Således - den som tillber Oden tillber egentligen Satan.

Såsom alla kristna anser vi att alla människor är lika mycket värda - en homosexuell människa har samma värde som en präst! Alla är vi Guds avbild. Detta innebär dock inte att vi stillatigande accepterar ett syndigt leverne. T. ex. är det homosexuella samlaget en mycket allvarlig synd då det innebär ett missbruk av kroppen (Guds tempel) samtidigt som det strider mot Guds uppmaning: "föröka eder!". Vi är likväl emot det föräktenskapliga samlaget samt alla samlag som inte har till syfte att alstra barn. Alla former av preventivmedel ser vi således också som något onaturligt. Det som vi finner så uppseendeväckande är att samhället inte reagerar, utan snarare är det tvärtom - homosexualitet och allmän promiskuitet har blivit trendigt och legitimt!

Allt detta kan säkerligen tyckas intolerant och inskränkt, men vi är inte villig att kompromissa med Guds eviga lagar. Som kristna är det vår plikt att påvisa felen i dagens samhälle. Vi är världen salt och ibland måste det svida! Vi strävar inte efter att vara politiskt korrekta, utan vi slåss för det vi tror på - Jesus Kristus!

Att ni som kallar er för liberaler eller liknande inte kan acceptera våra åsikter visar tydligt hur ambivalent en åskådning blir som inte har Bibeln som grund. Jag förstår inte heller var det liberala ligger i personangrepp - men vi förlåter er och vi hoppas att även Gud skall göra det.

SFFS stödjer inte barnaga av den enkla anledningen att det lätt kan leda till en perverterad sexualitet hos barnet ifråga (homosexualitet eller masochism).

Sist vill jag påpeka att SFFS hemsida ligger på en amerikansk server, något som innebär att vi inte behöver följa PUL (Person Uppgifts Lagen), utan vi kan lugnt förlita oss på de mer toleranta amerikanska tryckfrihetsförordningen. Vi vill dock inte stöta oss med någon och vi har därför beslutat att hädanefter inte nämna enskilda individer vid namn utan deras tillåtelse.

Prisa Herren!